dimecres, 8 de juny del 2016

CLIMENT FONT I EMÍLIA HOMS

"QUAN DONEM SUPORT ALS NENS I NENES QUE TENEN PROBLEMES DE COMPRENSIÓ LECTORA, NOSALTRES TAMBÉ APRENEM MOLTES COSES D'ELLS. FER AQUESTA ACTIVITAT ÉS MOLT GRATIFICANT".

 
 
Com vàreu conèixer TEMPS X TEMPS (TXT)?
Climent: A través de la informació que vaig sentir per Ràdio Manlleu, quan informaven de les caminades que fan cada dijous. Em va engrescar anar-hi i a partir d’aquí m’he anat implicant en altres activitats que van fent.
Emília: Jo vaig conèixer TXT a través d’en Climent.

 Vosaltres què podeu donar a TXT?
Climent: Jo puc retratar espais i activitats, donar suport escolar de lectura...
Emília: Jo puc col·laborar en el que faci falta. Quan t’hi poses vas descobrint activitats en què t’hi pots implicar. Jo no m’esperava fer tot el que ara estic fent a TXT.

Ho heu pogut posar en pràctica amb algú?
Climent: Cada setmana tant l’Emília com jo fem una hora de lectura cadascú amb un nen de quart de primària, en el projecte “Lecxit: lectura per a l’èxit educatiu”. La lectura que fem amb ells, per millorar la seva comprensió lectora,  és com un esbarjo; no hi ha pressió, ho vivim com si fos un joc. Quan llegim estem en una sala al costat de la biblioteca perquè així el nen o la nena pot llegir en veu alta i  pot triar el llibre de lectura de la biblioteca.
Emília: en Climent hi va cada divendres de 2/4 de 6 a 2/4 de 7 h i jo cada dilluns, a la mateixa hora. Per fer Lecxit abans ens van impartir un curs de dinamització lectora  i tenim un llibre-guia.

I què demaneu?
Emília: Jo no demano res. A mi m’agrada la satisfacció que sento quan veig que els nens i nenes aprenen i es diverteixen. Com més coses pugui fer, millor!
Climent: Poder col·laborar fent aquestes activitats. Fent-les a mi em passen les setmanes que ni me n’adono!


Algú us ho ha pogut donar?
Emília: A TXT tothom ens dóna satisfacció . Et trobes bé amb ells i és el que nosaltres volem.

Digueu una paraula que us inspiri TXT?
Emília: Molta satisfacció i molt agraïment.
Climent: Les mateixes que l’Emília

Quin sentiment o sensació teniu quan rebeu el que demaneu?
Emília: No sabem com expressar-ho. És una sensació molt forta.

I quan vosaltres ho doneu?
Climent: Agraïment i satisfacció.

Quantes hores heu invertit a TXT?
Emília: cada un de nosaltres inverteix una hora setmanal de lectura amb un nen o nena.
Climent: jo a part de la lectura, cada dijous vaig a fer la caminada amb altres companys i companyes de TXT i també retrato activitats que es fan a TXT. L’última que vaig retratar va ser l’intercanvi de roba que es va fer l’últim cap de setmana de maig.

A quin barri de Manlleu viviu?
Al barri de Gràcia.

Què és el que més us agrada fer?
Climent: Fotografiar, caminar amb una colla. M’agrada molt fer voluntariat, ajudar a llegir a la quitxalla...
Emília: Fer treballs manuals, fer de voluntària i donar suport a la gent.

I el que menys?
Emília: Sentir les “parrafades” dels polítics.
Climent: Ens agrada més mirar els dibuixos animats que sentir la política. Ah! I a mi tampoc  m’agrada gens el futbol!

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada