dilluns, 17 de febrer del 2014

Experiències TXT: Sandra Tejero

“M’agrada Temps X Temps perquè tothom és igual, tant qui dóna com qui rep”

Fa més de dos anys que la Sandra Tejero participa al programa TempsXTemps (TXT). Abans ni sabia que existís aquest programa, però en rebre la informació un dia a l’aula on estudiava, ella i dues companyes més s’hi van apuntar.





La Sandra es defineix com una jove a qui agrada conèixer gent, canviar d’aires i fer activitats diverses. Afirma que quan va descobrir el funcionament i els objectius de TXT de seguida va tenir clar que s’hi volia apuntar.

Quin va ser el teu primer intercanvi?

Volia aprendre francès i vaig demanar que algú em fes algunes classes de nivell bàsic.



I, ho vas aconseguir?

Sí. Em van avisar que hi havia una noia que també estava inscrita a TXT i tenia un bon nivell de francès. A partir d’aquí jo i tres persones més, que demanaven el mateix, ens trobàvem cada divendres a la tarda i fèiem la classe de francès.

Explica’ns què vàreu aprendre

La professora ens portava el llibre i ens ensenyava les bases d’aquesta llengua: paraules quotidianes, com fer frases curtes, com pronunciar-les, com escriure-les... Vam aprendre a saludar, a presentar-nos, a comptar números...

Presenta’t amb francès!

Bonjour, je m'appelle Sandra, j'ai 20 ans, je suis étudiante et J'habite à Manlleu. J’aime faire du sport.

I tu, que vas donar a canvi ?

Com que m’agrada l’esport i des de TXT ho sabien, em van proposar acompanyar una noia que feia rutes amb bicicleta, però que no volia anar-hi sola. Un dia vam anar de Manlleu a Sant Hipòlit, un altre a l’ermita de Lourdes... Em va agradar molt, perquè vaig conèixer una persona amb qui em vaig ben avenir.

T’explico altres intercanvis que he fet?

I tant, endavant...

Vaig ensenyar balls de salsa a 7 o 8 persones de Mares Món i van acabar ballant al meu
ritme. Un altre dia vaig organitzar jocs a 8 nens i nenes d’unes mares que en aquell
moment participaven en una activitat de TXT. Ah! També vaig fer de patge Reial i era una de les que tirava els caramels. Una altra activitat que també em va agradar molt va ser ajudar a l’intercanvi de roba que es fa cada any. Jo penjava la roba i controlava els tiquets d’intercanvis.

Déu n’hi do! Ara fas alguna cosa més?

Sí. Aquest setembre, quan va començar el curs, cada matí anava a ajudar les mestres de P3, P4 i P5 de l’escola Pompeu Fabra. Ara hi vaig un matí al mes.

I ben bé què hi fas?

Depèn de cada curs, però en general, ajudo els nens i nenes a posar-se les bates, cordar les jaquetes, els acompanyo al patí i els faig reforç escolar en aquelles fitxes o activitats que
treballen.

I saps el que més em motiva?

Què?

Amb la crisi, tant a les escoles com a la vida de cada dia hi ha moltes retallades. Tot val molts diners i, quan no es pot pagar, gràcies a aquest programa aconseguim aquestes classes de reforç que tant es necessiten.

I tu, has rebut algun altre intercanvi?

Mira! quan ajudo em sento tranquil·la i contenta. Em permet conèixer altres cultures i altres maneres de veure i viure la vida. Sobretot TXT agrada molt a aquelles persones que volem ser actives, ampliar les coneixences. Tot això m’aporta satisfacció.

I saps què m’ha agradat molt també? Haver conegut gent que mai hauria pensat conèixer. Un dia vaig anar a fer el cafè amb la noia que vaig acompanyar a les rutes amb bici, un altre dia en vaig trobar una altra pel carrer i vam fer una xerrada...

“A Temps X Temps jo dono el que tinc perquè puc i m’agrada donar i rebo el que necessito i el que realment puc rebre”

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada