dilluns, 21 de juliol del 2014

Experiències T X T: Isabel Casadevall

Jo sóc la Isabel Casadevall, però tothom em coneix com la Isabel de la Rierola. M’agrada molt conèixer persones i anar aprenent de cada una d’elles. Visc a pagès i veig els canvis que va fent la natura cada dia. La terra ens ho dóna tot, però si no rep el tracte que es mereix es queixa.  Gaudeixo del món rural i agraeixo a la terra el que ens dóna

Fa temps que participes a Temps X Temps (T X T)?No. Només fa uns 3 mesos. A través del Facebook vaig descobrir  T X T  i em va agradar el seu funcionament.  
Per què t’hi vas apuntar?
Jo volia ampliar coneixements i comunicar-me millor a través de les noves tecnologies; blocs, twiter, Facebook... per aplicar-ho a la meva microempresa.


Tens una microempresa?
Jo visc i treballo en una casa de turisme rural, la Rierola, i vull que la conegui força més gent. Vaig pensar que les noves tecnologies em podrien obrir més camins.

Des del programa T X T et van ajudar a trobar una persona que et donés el que tu demanaves?
Sí. Em van presentar en Toni i hem tingut molta empatia. Ell no és un expert de les noves tecnologies, però es va interessar tant per aquest tema que quan en Toni adquiria nous coneixements me’ls venia a ensenyar a mi.

Com va anar aquest aprenentatge?
Molt i molt bé. Ell és un bon comunicador. Venia a casa i m’ensenyava el que ell havia après. A través del que m’ha ensenyat ja he avançat un parell de capítols. He, he...    
Saps què m’ha agradat, també?
Digues
A canvi del que ell m’ha ensenyat, m’ha encantat poder-li donar allò que jo sé fer i m’agrada.

Ah! En aquest cas ha sigut un intercanvi mutu.
Sí. Jo tinc molta experiència de cuinera. Vaig anar a casa seva i a ell i a la seva companya els vaig ensenyar a fer un sofregit de verdures per a l'arròs. Ens va quedar molt bé. A la cuina d’en Toni  tot estava a punt i ordenat; tots els ganivets tallaven, hi havia tots els estris i materials que necessitàvem...  Vaig viure un intercanvi molt fàcil i agradable.

A part d'ensenyar-los a fer el sofregit per a l'arròs, també els vaig explicar com podien aprofitar el temps a la cuina i els aliments que utilitzàvem.

 Encara us aneu trobant en Toni i tu?
En aquests moments no, però jo tinc ganes de tornar-nos a veure a través del T X T. Aquest és un servei que s’ha creat per presentar-nos i facilitar que ens tornem a trobar. La comunicació que des d’aquí es fa l’he trobada molt agradable, discreta...

Què els diries a aquelles persones que no coneixen T X T?
Els diria que aquest programa ajuda a sortir de casa, que ens permet comunicar-nos  amb altre gent encara que sigui per explicar-nos petits detalls. Tothom pot ensenyar i aprendre. Algú pot ensenyar com fer una vora del pantaló ben feta, un altre ens pot explicar a la seva manera que demà serà un altre dia i que la vida continua. Crec que per aprendre hem de sortir de casa, si no deixarem de descobrir moltes coses interessants. Sobretot a la gent de la meva edat ens van ensenyar que tot era o blanc o negre i quan surts descobreixes que també pot ser gris amb diferents tonalitats. Si sortim podem aprendre a trencar aquests esquemes.

Un dels motius que et va impulsar a apuntar-te a T X T va ser per aprendre a obrir nous camins per comercialitzar la Rierola, la teva casa de turisme rural. Si vols pots aprofitar aquesta entrevista perquè la visitem a través d’aquestes noves tecnologies. Què et sembla?
I tant! Des de l’any 1993, ara fa 21 anys, tinc l’allotjament rural La Rierola. Si la voleu veure aquí la teniu!
En aquest intercanvi vaig conèixer una nova llar i una família entranyable que em van obrir les portes i em van donar molta confiança.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada