dimarts, 10 de juny del 2014

Experiències T X T: Carme Riera

Una de les participants del Programa Temps X Temps és una bona artista manlleuenca. Li encanta recitar poemes i sobretot té una molt bona veu per cantar i recitar poemes, és la Carme Riera.

Carme, presenta’t tu mateixa.
Sóc una dona senzilla, amable i molt activa. Sempre tinc activitats per fer i no m’avorreixo mai. M’agrada ajudar la gent que ho necessita, sempre que estigui al meu abast. D’amistats en tinc moltes, i això m’omple la vida.
Des de quan participes a Temps X Temps (T X T)?
Des de fa un any.
Com hi vas entrar?          
Un dia vaig anar a casa d’una amiga que estava malalta i li vaig recitar poemes per passar una bona estona. Va ser allà on vaig conèixer gent del Programa T X T . Quan em van explicar el seu funcionament, donar i rebre sense intervenció dels diners, em va agradar tant que m’hi vaig apuntar.
Suposo que per apuntar-te et van demanar què podies donar i què volies rebre.
 
Sí. A mi m’agrada molt cantar i també recitar poemes. Això és el que jo puc oferir.

O sigui, que tu pots oferir la teva vessant artística!
Sí. Des de petita he portat la música a dins meu. Fa molts anys canto havaneres, sardanes, sarsueles... Òpera, no, eh! I també recito poemes de Mossèn Cinto Verdaguer, de Josep M. de Sagarra i de molts altres poetes.
Explica’ns com i per a qui actues a T X T.
Per posar-te un exemple, per les festes de Nadal vaig anar a Can Puget on ens vàrem trobar un grup de persones que participen a T X T, i allà, a part de cantar alguna sarsuela,  vaig cantar nadales. Però no pensis que vaig ser l’única que vaig cantar. També hi havia els nens i les nenes que estan apuntats a T X T i d’altra gent que cantaven nadales i recitaven poemes preciosos. Entre tots vam passar una molt bona estona.
Has fet algunes actuacions més?
Sí. Fa uns mesos vaig anar a actuar en un dels escenaris de l’Atlàntida.
A través del T X T?
Aquell dia a l’Atlàntida hi havia un concert de 3 grups de goospel i el presentador, que també està apuntat a T X T, necessitava una persona que l’ajudés en un moment determinat. Volia  que cantés una cançó popular del nostre país. Des de T X T em van demanar si jo volia actuar i em va encantar.
 I quina cançó vas cantar?
Vaig cantar Rosó a davant d’un bon públic.
I tu Carme, què has demanat a T X T?
Per ara no he demanat res. Estic rebent l’afecte de les persones que intervenen a T X T. Si em donen afecte ja estic contenta i m’omple molt. A mi no m’agrada gens la indiferència i a T X T no la trobo. Mai he volgut que em servissin una lluna amb safata.
I saps què penso?
Digues.
T X T és un projecte molt maco i hi hauria de participar més gent. Si fos així es podrien fer encara més activitats i intercanvis dels que s’estan fent ara. Tothom pot aportar noves idees, iniciatives i intercanvis.
Penses continuar activa a T X T?
I tant! Sempre que m’avisin hi participaré i si fan tallers que jo pugui fer m’hi apuntaré.
Ah! I si algú demana aprendre a cosir, brodar, fer tall i confecció o ganxet jo en sé i en puc ensenyar.
M’agrada molt participar-hi.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada