divendres, 28 de març del 2014

Experiències T X T: Anna Cabanas i Nerea Vilà

Jo sóc l’Anna Cabanas, tinc 26 anys i em sento ben manlleuenca. M’agrada escriure allò que sento i valoro molt tenir una bona amistat amb gent de la meva edat.
 I jo sóc la Nerea Vilà i tinc 25 anys. Una de les meves aficions és escoltar música, però el que sé fer i m’agrada és ballar flamenc. Quan ballo em surten de dins les emocions. En aquesta entrevista, vull remarcar, també, que per a mi l’amistat també és molt important.

Anna:  "Per la meva timidesa, apuntar-me a T X T  em feia molta mandra. Des del Programa em van ajudar i facilitar a entrar-hi i ara veig que he aconseguit una amistat que no canviaria"
 
Nerea:  "Quan ens trobem m’omplo d’energia i m’agafo  la vida de manera diferent"
De la manera que us veig, suposo que fa temps que sou amigues
Anna: Pel maig farà un any que ens van presentar.
Nerea: Abans ens coneixíem de vista, però mai havíem parlat.
 
 
Qui us va presentar?
Nerea: Totes dues estàvem apuntades al Programa Temps x Temps (T X T) i per això ens vam conèixer.

Per què estàveu apuntades a T X T?
Anna: Jo havia demanat una persona que tingués la meva edat i que li agradés passejar i parlar. 

Nerea: Jo demanava reforç d’anglès bàsic. Havia acabat un curs on vaig descobrir que m’agradava, però que l’havia de treballar molt més. Vam tenir la gran sort que des de T X T ens van presentar.
Com feu aquest intercanvi
Nerea : Per a nosaltres ja no és un intercanvi, hem creat una forta amistat.

Anna: Hi estic d’acord.
Expliqueu-m’ho!
Anna: Ens veiem a casa meva els dimarts de 8 h a 9 h del vespre però a vegades, segons el tema de què parlem, allarguem la conversa i la convido a sopar.

Nerea: Com que totes dues hem d’anar al metge per motius diferents, en aquestes converses compartim les nostres vivències. Et puc dir una cosa?
I tant! Digues
Nerea: L’Anna és com una germana que m’ajuda a resoldre dubtes, a agafar forces i aclarir situacions de la vida. Mira que forta és! Veig la seva valentia i me l’encomana.

Anna: La Nerea em té en un pedestal i jo no m’hi considero tant! (riuen). És important que ens ajudem a descarregar situacions difícils de la nostra vida.
A part d’aquest temes de salut, de quins altres temes parleu?

Anna: Ufff! No hi ha un tema concret. Quan ens trobem surt el que surt. Necessitem descarregar. Parlem de com ha anat el dia, de la nostra feina... La Nerea és perruquera i jo treballo d’administrativa en una bugaderia industrial.

A través de T X T us heu ben trobat!
Anna: Jo espero que arribi el dimarts per veure’ns i explicar-nos novetats. Aquesta hora em serveix també per  desconnectar d’altres temes. A part dels dimarts, a vegades ens truquem o ens enviem whatsapp.
Nerea: I quan fa més bon temps, sortim a passejar per Manlleu. Nosaltres no  canviaríem aquesta experiència per res del món.

I d’anglès, tu Anna què li dones?
Anna: Fem repàs d’anglès inicial; verbs irregulars, vocabulari, presentacions, conversa bàsica... L’altre dia li vaig posar deures. Li vaig apuntar vocabulari d’alimentació i de família i ella les havia de traduir a l’anglès sense mirar el diccionari.

Nerea: A vegades li porto redaccions i me les corregeix. També fem petites converses amb el meu anglès bàsic.
A part de l’intercanvi que feu entre vosaltres dues, n’heu fet algun més?

Nerea: Sí. Fa 2 setmanes em van trucar perquè ensenyés a una altra persona com s’havia de maquillar. Un altre any vaig fer de patge dels Reis Mags, he participat en intercanvis de roba i en tallers que es programen des de T X T.

Anna: Jo no, però us dic que també puc ensenyar Word, correu electrònic, Facewok a aquelles persones que tinguin un nivell baixet.

Digueu-me què us agrada del T X T
Anna: És un servei gratuït amb el qual reps més del que t’esperes.

Nerea: I a través de T X T t’ajuden a enriquir-te com a persona, amb el que reps de l’altra gent.
Anna: Quan t’apuntes dubtes del que pots donar, però a T X T  t’ajuden a descobrir-ho i també a participar en activitats que abans ni les haguessis trobat.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada