dilluns, 29 d’agost del 2016

LAURA CAPDEVILA

L'agost s'acaba i ja estem a punt de posar-nos en marxa. Per escalfar motors et convidem a llegir l'última entrevista que vam fer a una de les participants de TXT.

"TEMPS X TEMPS ÉS ENRIQUIDOR; HE GUANYAT AMISTATS I HE APRÈS MOLTES COSES, GRÀCIES A TOTS!"

Com vas conèixer TEMPS X TEMPS (TXT)?
Fa anys la meva mare treballava en un Pla d’Ocupació a l’Ajuntament de Manlleu. En aquell moment aquest banc de temps estava en els seus inicis i ella va ajudar a impulsar-lo i tirar-lo endavant, i a través d’ella el vaig conèixer.

Tu què pots donar a TXT?
Com que sóc quiro-massatgista puc fer massatges, també puc ensenyar català i castellà a la gent immigrant que necessita aprendre i practicar aquestes llengües.

Ho has pogut posar en pràctica amb algú?
Sí. A l’últim intercanvi he fet un quiromassatge a una persona de TXT i ella em va arreglar el meu portàtil. L’intercanvi ha estat mutu.

I què demanes?
Practicar l’anglès oral.

Algú t’ho ha pogut donar?
Sí, la Siana, una noia de Kènia que va venir a Manlleu a fer suport d’anglès a l’escola d’El Carme. Ella volia aprendre a parlar en castellà i un cop a la setmana fèiem spiking mentre caminàvem. Parlàvem en castellà i en anglès. El català també el va aprendre quan feia classes a El Carme, perquè allà tothom li parlava en català.

Digues una paraula que t’inspiri TXT?
Amistat.

Quin sentiment o sensació tens quan reps el que demanes?
Satisfacció.

I quan tu ho dónes?
També, em sento satisfeta.

Quantes hores has invertit a TXT?
Fa més de 5 o 6 anys que estic inscrita a TXT i n’he perdut el compte. Durant aquests anys he fet uns quants tallers grupals: he ensenyat a embolicar regals, fer collarets amb càpsules de cafè Nespresso, fer cistells amb papers de diaris. Dels intercanvis individuals que he fet aquests anys  n’he perdut el compte. Ah! També recordo que molt al principi una persona de TXT em va fer unes quantes classes de matemàtiques, quan jo estava estudiant el curs pont.
 
A quin barri de Manlleu vius?
Al barri de Gràcia.

Què és el que més t’agrada fer?
Fer massatges, llegir, caminar...

I el que menys?
Fer esports: bolei, futbol, bàsquet...



Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada